måndag 14 mars 2011

delar av En dag som denna....

(Jag tänker ignorera det faktum att jag inte har skrivit här på ett halvår...men då kanske jag inte skulle ha skrivit det här, vad är definitionen av ignorera...måste kolla det..)


07:15 - Pixies Where is my mind

Jag är så trött på den här årstiden!
Inte bara det att det är kallt, blött och med kastvindar halva tiden som får mig att tacka högre makter att jag inte blåst ut i Atlanten...utan mest för att jag är så otroligt trött på att se mig för vart jag än går.
Isen är överallt, och det absolut värsta jag vet är att ramla!
Denna nästan maniska oro över att halka och göra mig illa har lett till att jag måste ta till 5min vart jag än ska gå, för att jag kryper fram i snigelfart, och tittar ner i marken konstant.....börjar ana hur det känns för halvblinda lilla farmor....
jobb-Mattias sluter upp vid stationen. Jag tycker om Mattias.
Han är väldigt intelligent och försöker hjälpa världen genom att samla in pengar, och vill en dag jobba för FN...
Men om man inte visste det här om honom så skulle man tro att han var en innerstads-brat som inte har suttit mer än fem minuter på en svenska lektion, pga sättet han pratar...
Det irriterar mig nåt enormt...


09:03 Warren Zevon - Wanted dead or alive

Fy fan, idag blir en seg dag.
Coop Vinterbro har beställt en massa special ordrar som tar dubbelt så lång tid att packa mot vad de vanligtvis gör...
dessutom är det måndag...
Slask-måndag...
Insikten att de andra jobbar kväll hela veckan, aka. jag är ensam hela kvällarna, kommer med blandade känslor.
Skönt att kunna gå omkring i underkläder, spela hög musik...och bajsa med öppen dörr.
Men också mörkt, ensamt och ett huvud fullt med snurrande tankar och mardrömsscenarion gillar inte den situationen...
Nu har jag ont i magen igen.

11 dagar kvar till BF-träff..................


11:24 Kizz - I was made for loving you

6 Minuter kvar till lunch...
Hittills går allt "dritt", förutom att vädergudarna verkar vara med oss!
Från morgonens vidriga blask-storm har det så sakteligen utvecklats till alldeles strålande vår-väder!
Någonting att vara tacksam över iaf.
5 minuter kvar till lunch...

14:00 Whitesnake - Here I go again

2 timmar kvar...
En kopp kaffe, en cigg i solen och en blöt hundnos var precis vad jag behövde för att piggna till dom här sista timmarna!
Men fan vad sliten jag känner mig ändå.
Höll på att slita axeln ur led när en av kartongerna bestämde sig för att rasa ner över mig, och jag mitt klantarsle försökte fånga den.
Tror inte riktigt huvudet är med idag.
Har gjort sådana dumma saker sen vi började i morse.
Tur att det var Thomas som fastnade högst upp med stora trucken i alla fall.
Jag hade aldrig vågat klättra ner som han gjorde, utan hade tjejjigt och patetiskt fått vänta tills någon man "räddade" mig! Pfffttt!!!!
Nog för att jag jobbar lika hårt, lyfter lika tungt och meckar lika mycket med trucken som grabbarna, men när det kommer till höjderna så blir jag en skälvande lite kattunge i jämförelse, och jag hatar det!
Ok, toalettbesök, sen kör vi igen, MoFos!

14:01

Är det illa att toaväggarna på jobbet är så tunna att jag tänker:
"Jaha, nu går Rolf på toa...nä, det kan inte vara han, Rolf sjunger när han kissar..."?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar