onsdag 16 mars 2011

Random tankar, tis/ons

Tisdag morgon.

Lyssnar på Robyn - You should know better

Idag är det kallt! Bajs!
Det faktum att mina påskliljor blommar gav mig vårkänslor i morse, men den Norska naturen verkar inte hålla med....
Skickade min insändare i morse.
Hm, skönt att skriva igen, även om de inte tar med den.
Höhö...el-firman på jobbet heter fag....
El-Fag....

höhö...trött


Igår:
Talking Heads - Once in a lifetime
Ser uta att bli strålande väder idag, synd att det är så jäkla kallt!
-7 påstår mamma, och jag glömde mössan på jobbet, tur att man har stora lurar till iPoden!
Mattias är inte med på bussen idag heller...Undrar om han har försovit sig igen, stackarn!
Känns rätt skönt att få va ifred ändå, kan lyssna på 10min extra musik utan att känna mig otrevlig.
Eller vänta, nu hoppar han på, hållplatsen efter.
Attans!
Jaja, onsdag idag, nästan halva veckan avklarad!


Jag tror jag har lite lätt OCD, eller så är jag inte van vid rutiner...
Men när det är annat folk på bussen, när kostymnissen inte svänger runt hörnet 07:50, eller när Pär med hamnlyftaren inte vinkar i förbifarten på lunchen, då blir jag nervös och bygger upp scenarion i mitt huvud om vad som kan ha hänt.
Sitter jag på fel buss? Nissen kanske har halkat på vägen, och behöver hjälp? Tänk om Pär ligger under en vält lyftare och blöder?
Måste nog slappna av lite......

En bra dag på jobbet, ett glas vin i solnedgången och ett fullt kylskåp.
Hade jag inte haft så ont i ryggen så hade det här varit en jävligt bra dag..
Äh, tamej tusan, det är det ändå!
Hade hoppats på besök till helgen, tjejjerna, päronen, vem som..men det verkar vara körigt för alla.
Emelie är sjuk, stackarn.
Men om hon frisknar till så tror jag att tjejerna ska till Trysil med jobbet och åka skidor, och Matte är i Paris igen, den jävla grisen!
Så jag får nog underhålla mig själv, det går nog bra det med...haha!

Nu har Emelie och jag blivit medlemmar på en dejtingsajt......
herregud, är det här sista steget.....?
Verkar jävligt kul, dock tänker jag fortsätta hävda att det är ett socialt experiment.....hhhhrrrmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar