söndag 31 juli 2011

När man inte förstår,Eller: Gillar jag mig själv för mycket?

Känner mig väldigt, väldigt kluven just nu.
Schizofren.

Jag trivs rätt bra i Norge nu, främst pga. nya jobbet. känner att jag är duktig, får uppskattning och ansvar.
Cheferna undrar om jag inte kan stanna längre, och uppmanar mig att söka fasta tjänster.

Samtidigt så vill jag bara härifrån.
Jag längtar hem.
Familjen, vännerna...Min lägenhet,mina saker.
Farmor

Jag vill bosätta mig i Norrköping, ha en vardag, ett fast jobb, och kanske...kanske hitta någon att dela det med.
Samtidigt så vill jag raka motsatsen.
Jag vill ut i världen, möta nya människor, resa, jobba med konstiga saker, göra allt..äta allt..se allt...höra allt.

Men en morbid, kanske verklighetsförankrad tanke hänger alltid kvar i bakhuvudet...
"Du kan inte lämna farmor, så här på slutet"

Det känns helt sjukt att tänka så, Farmor är pigg, och frisk..men hon är ändå 93.
Och jag vet ärligt talat inte om jag skulle kunna leva med mig själv om hon försvann medan jag var ute och levde loppan nån stans i världen.

Nä, jag känner att jag ska hem.
Jag kan sätta mina planer på paus, inte bara för hennes skull, utan även för min egen.
Så att jag får vara med henne.

Jag drömmer så konstiga drömmar.
Om människor som inte längre finns i mitt liv.
I drömmarna ser jag inte verkligheten, utan allt är i rosenrött, och jag vaknar och saknar dem.

Eller kanske saknar jag att ha nån.
Är lite rädd för att jag ska bli lite för bekväm i att få göra som jag själv vill, och därför inte kunna anpassa mig om man skulle bli två.
Samtidigt ser jag på alla som har nån, och tänker..."vad är det för fel på mig?"
Är jag så hemsk, och motbjudande, jobbig och förjävlig att ingen...verkligen INGEN vill ha mig?

Svaret är, nej.
Jag tycker inte det.

Nuförtiden tycker jag ganska bra om mig själv.
tror dock att några år på nacken, innebär kräsenhet.
Jag har nog blivit väldigt petig,men varför ska jag nöja mig?
Jag vill hitta rätt. Men kanske inte än.
Im not done baking yet. (men jag vill inte bli brända kolbitar heller)


Nu ska jag strax ge mig iväg till jobbet igen. Söndag=*Catching*

Nästa helg blir det Bryssel, och helgen efter det kommer älskade Mor och Far hit, längtar så otroligt mycket efter båda sakerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar