söndag 13 december 2009

An empty desk is an efficient desk.

Det finns ett djur i mitt huvud.
Det surrar runt, runt,runt, runt,runt,runt....ja, ni fattar.


När jag faktiskt får en sammanhängande tanke som faktiskt kan ha ett spår av inn..surrsurrsurrsurr...ebörd, så är det där och surrar, skrapar och äter på väggarna.

Jag ser inte det här längre som något läskigt djur, utan som ett ensamt litet ludd, som liksom inte har nå..surrsurrsurrsurr..got annat för sig än att äta på mina hjärnväggar,kanske tycka lite synd om sig själv och undra vad som finns på andra sidan av dom där konstiga halvblå fönstren som nästan aldrig slutar röra på sig.


Jag har döpt mitt djur till Doris.


Jag gillar att döpa saker, ge dom ett namn. det känns lite mer personligt, och speciellt för mig, även om andra kanske tycker jag är konstig eller fånig,även saker som inte finns.


Min iPod heter Janne.

Men nu är det så att jag tror att Doris har li...surrsurrsurrsurrsurr...te för lite att göra, eller så är hon extra hungrig (nejnej, Doris äter inte bara hjärnväggar, utan även tankar och hjärnceller) den här månaden.

Snart måste jag på något sätt kasta ut Doris, för jag kan inte göra en endaste enkel uppgift utan att fara i väg i tankarna, och mamma har fått ruska om mig för att jag ska lyssna igen.
Och så kan vi inte hålla på.



Doris har 30 dar på sig att lämna byggnaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar