söndag 13 december 2009

Juletid och åldersinsikt



Jag har bestämt mig för att sluta ha åldersnojja...

Men när jag igår bestämde mig för att inte gå på lucia-röjj, utan stanna hemma och dricka glögg och kolla på "Afrikas drottning" för att jag hade ont i kroppen och var för trött........

då mådde jag lite dåligt.

Då hörde jag ordet åldersinsikt.

När man inser att man faktiskt inte är 17 längre, inte kan supa hur många dar i rad som helst utan att ta stryk.
Att det är slutsovet i trappuppgångar (ja, det gjorde jag visserligen natten till lördag, men det var ingen bra ide)
Att ren Absinth inte är en bra kaffekask, och att det faktiskt är ganska mysigt att vakna pigg och glad en söndag.
När man inser att det faktiskt är jävligt skönt att betala räkningar (iaf. efteråt)

Då har man nog lite åldersinsikt.


Idag har jag kastat snöboll, handlat julgran och prutat ner silverglitter.

Nu är det storbak på gång.

Ja, åldersinsikten är nog ganska nödvändig ändå, så man inte slutar som 40taggarna i läderkjol på Wasa.
Och jag måste ju erkänna, att den är rätt mysig, så länge man inte tar den på för stort allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar